Friday, August 22, 2008

غروب

یعنی من واقعا تو شرایطی قرار گرفتم که پرسیدم
چرا بعد از به دنیا آوردن نوزاد ِ مرده "غسل میت" می کنی؟؟؟
چرا متولد شدن نوزاد مرده رو می گی "دفع کردن"؟؟؟
چرا به همراهان ِ بیمار می گی بیاین "جسد نوزاد" رو تحویل بگیرین؟؟
.
؟
.

4 comments:

Anonymous said...

ببین عزیزم سرتاپات تناقضه.
می گی چرا به نوزاد به اندازه ی کافی توجه نمی شه و کد نمی زنند. بعد می پرسی چرا مثا انسان کامل غسل میت می کنند یا می گن جسد. ببین ! من که اصلا مسلمون و اینا نیستم اما مساله ای هست که اگه دانشکده ی پزشکی رفته باشی می دونیش و اون هم اخلاق پزشکی و توی اون جنین بالای 4 ماه یعنی آدم کامل. درست و غلطش رو کار ندارم اما کسی که به انسانی که هفتاد سالشه می گه جسد به نوزاد هم باید بگه جسد و بر طبق قوانین اسلامی این مملکت ( واقعا دلم نمیخواد فکر کنی از این بسیجی حزبل ها هستم که با سهمیه قبول شدن و حکم شرعی می دن ، فقط می خوام ذهنت رو روشن کنم) می گفتم بر طبق قوانین این دین که اسلامه غسل میت بعد از دیدن هر میتی واجبه. حالا اینکه من بعد از اینکه مریض هفتاد ساله ام می میره غسل میت نمی کنم مساله ی دیگه ای هست. در مورد دفع شدن هم خوب به نظرم این یکی رو حق داری بپرسی. گرچه ما عضو پیوندی رو هم می گیم دفع شده. پزشک بودی دیگه ، نه؟!
موفق باشی
علیرضا

Anonymous said...

اردی خان فکر کنم جواب شما رو هم باید همینجا بدم.
من نمی گم پزشک نشسته تو برج عاج و نباید کسی بهش بگه پخ! که مبادا ازاون بالا بیفته پایین. پزشکی توی جامعه ی ما خیلی خیلی از اون چیزی که باید دور شده. من کار اون پزشکها که برای شما دیکلوفناک یا هر شل کننده ی عضله ی دیگه ای نوشتند و بهتون توجه نکردند رو اصلا تایید نمی کنم. حرفم اصلا این نبود که به پزشک انتقاد نکنیم. حرفم این بود که به پزشک توهین نکنیم. یا حداقل وقتی هم توهین می کنیم جوری نباشه که بقیه ی مردم از اون آسیب ببینند. حقیقتش اینه که علت اصلی ای که من اون کامنت رو گذاشتم دیدن خانومی بود از اقوام نزدیکم که با خوندن یک خاطره ی مشابه توی روزنامه ی سپید حالشون بد شده بود چون فکر می کردند که بچه ای که به تازگی از دست دادند هم به همین بلایا مبتلا شده. من می گم چطوره که وقتی میخوایم فیلم از فلسطین نشون بدیم می گیم که صحنه های خشونت بار داره و اگه کسی می خواد نبینه اما وقتی می نویسیم اون هم در مورد مساله ای به این مهمی که شاید هر روز باهاش مواجه می شیم این رو رعایت نمی کنیم؟ یک لحظه فکر کن اردی خان. حقوق یک پزشک عمومی که 12 سال در مدرسه و هفت سال و نیم در دانشگاه معادل نوزده سال و نیم درس خونده ماهی صد و نود هزار تومنه. این آدم باید ده جا کار کنه تا زیر خط فقر نباشه و نمی تونه چون پروانه ی مطب نداره و باید روبرو بشه با این حقیقت که توی بیمارستان اون کار می کنه و سود رو کسی دیگه می بره. من می گم که اگه آدمی رو قضاوت می کنی در پس زمینه اش قضاوت کن. گرچه کم بودن حقوق هیچ دلیل خوبی نیست.
و از سویی حرف من اصلا دفاع نبود ، تذکر بود.
امیدوارم گردنت زودتر خوب بشه
با احترام
علیرضا

calendar said...

علیرضا خان، شما که اینجا رو پر از تضاد می بینی، لطفا دیگه اینجا رو نخون و کامنت هم نذار
چون من حوصله ندارم واسه کسی منظورم رو توضیح بدم

اردی خان said...

آقای علیرضا خان.. بنده هم 18 سال درس خوندم و تو ایران بیکار بودم.. معدلم هم 16 بود. پزشکی نبود ولی دلیل نمیشه که... انسان باید یه جو انسانیت اجاره کنه.. بهتره که به همه چیز با دید دیگه نگاه کنیم. اگر ما این چیزها رو ندونیم دیگه همه هر کاری دلشون میخواد میکنن. ایشون هم توهینی به دکترها نکرد. شوهر عمع من متخصص چشم پزشکیه و بورد آمریکا داره. ولی شده بارها مجتنی عمل کرده... نه برای فامیل .برای غریبه. دلیل نمیشه.. خیلی از تحصیلکرده های ما الان همین مشکل رو دارن ولی نباید به هموطنمون اجحاف کنیم...لعنت به دین اسلام که هر چی میکشیم از مذهبه و من الان حوصله ندارم برای شما همه چیز رو که منظورمه باز کنم. خودت فهمیده ای میگیری چی میگم.

پاینده ایران