Sunday, June 22, 2008

غروب ِ خوشمزه

امروز بلاگر سر حاله، من هم نهایت استفاده رو می کنم
موضوع فردا کلاس انگلیسی اینه که چه غذایی رو دوست داریم، حالا هم من نمی دونم اصلا چی برم بگم، خب من همه غذاها رو دوست دارم غیر از غذاهای شیرین، ولی خورشت فسنجون دوست دارم، یعنی خیلی قیافش خوبه به نظرم، براق ِ خیلی ی ی
ولی احتمالا باید برم در مورد ماهی شکم پر صحبت کنم
نمی دونم جاهای دیگه ایران چی بهش می گن، ولی شمالی ها میگن ماهی مثما یا شایدی هم مصما یا مسما،نمی دونم یعنی چی، ولی دوست دارم هی بگم ماهی مثما، یه طوری انگاری این معنی رو میده : ماهی ِ مُبهم
حالا دستور پختش اینطوری که اول باید یه ماهیی انتخاب کنین که شکمش جا داشته باشه که یه چی توش بریزین و در ضمن سر ِ ماهی رو هم از تنش جدا نکنین، چون اگه جدا کنین یه سوراخی ایجاد میشه با شکم ماهی و مواد میزنه بیرون
حالا در مورد مواد داخل شکم ماهی، اینا رو هم می تونین خام بریزین، هم می تونین بپزین بعد بزارین تو شکمش
موادی که باهاش شکم ماهی رو پر میکنن: پیاز(جدای از پیازچه من خودم اضافه می کنم)،سبزی(سبزی محلی میریزن، ولی از همین سبزی معطرها که سوپر مارکتی ها دارن هم میشه ریخت،ترخون،جعفری وغیره، پیازچه فراموش نشه اگه فصلش بود، کم البته)، سیر(آسیاب شده، زیااااد دوست دارم)، گردو( یه عالمه ه ه ه ه، آسیاب نکنین تا گم نشه تو دل ماهیه، باید معلوم باشه و بیاد زیر دندون)، زرشک یا آلو بخارا(هردوش و خیلی دوست دارم، لطفا از هردوش می خوام)، اناردون یا اناریجه ( فکر کنم املاش درسته، من خودم اینو دوست ندارم تو هیچ غذایی، انگاری که انار و جویدن و تخماشو تف کردن تو آفتاب گذاشتن خشک شده، خلاصه که اصلا دوست ندارم)، حالا این مواد و می تونین باهم ورز بدینُ وقتی حسابی بهم چسبید خام بزارین تو دل ماهی، یا اینکه می تونین پیاز و سیر و که سرخ کردین بعدش بقیه مواد و بهش اضافه کنین، ولی ترجیحا سبزی رو آخر سر بریزین که عطرش نره
از همه مهمتر ادویه فراموش نشه، لطفا دست و دل باز باشین در مصرف ادویه وخسیس بازی در نیارین، از آدمیایی که از ریختن ادویه تو غذا نمی ترسن خوشم میاد زیااااد، نترسیم ادویه دوست ماست، به به
یه چیزه دیگه که خیلی مهمه رب انار یا رب آلو ِ( وای من مُردم دیگه)، یکم بریزین که خیلی ترش نشه
بعدش که شکم ماهی رو با اینا پر کردین، قسمت خوشایند ماجرا دوختن شکم ماهیه اس، یه جوری باشه که مواد موقع پختن نزنه بیرون، یعنی خیلی خیلی نباید پر کنین
حالا میشه هم ماهیه رو سرخ کرد و هم گذاشتش تو فر
من کلا ماهی ِ غیر سرخ کرده اصلا مفهوم نداره واسم، اصلا هم از این لوس بازی ها که ماهی رو می ذارن تو فر خوشم نمیاد
دهنم آب افتاد و به فنا رفتم
.
حالا من باید همه اینو سر کلاس زبان بگم، استاد خوشحال باهوشه گفته حداقل باید پنج دقیقه بشه
ای وای

3 comments:

masgh said...

سلام بلاگر حالش خوب بود یا شما که اینهمه نوشتید ولی دهنم آب افتادا باید خوشمزه باشه
راستی یه چیزی شما چقدر زود به زود آپ میکنید نمیگید ما هم دلمون میخواد زود به زود آپ کنیم نمیتونیم اونوقت حسودیمون میشه .

masgh said...

راستی یادم رفت بگم پوسته ی نو مبارک در ضمن فکر کنم ما یه چت جدیدرو به دنیا معرفی کردیمااونم چت وبلاگی . نظر شما چیه بریم ثبتش کنیم سود و افتخارشم نصف نصف

جودي said...

مامان من يه رگ شمالي داره و منم عاشق همين ماهي شکم پرم که البته گاهي در نبود ماهي به مرغ شکم پر تبديل ميشه.. سر صبحي دهنم بدجوري آب افتاد واسه اين غذا به مامانم بگم بپزه برامون